لامپ ها با درجه حرارت رنگی مختلف اهداف مختلفی دارند. در اینجا به دمای رنگ نور مورد نیاز خود میرسید.

هنگام تعویض لامپ های خانه ، ممکن است زمان زیادی را صرف فکر کردن برای لامپ مورد نظر نکنید و تنها چیزی که مد نظر قرار میدهید وات لامپ مربوطه باشد. به طور خاص تر ، ممکن است از دمای رنگ نور لامپ ها غافل شوید – یا شاید یک رنگ را انتخاب کنید تنها زیرا آن را به دیگری ترجیح میدهید.

واقعیت موضوع این است که رنگ چراغ هایی که نصب می کنید مهم تر از آن چیزی که فکر میکنید است. رنگ های مختلف عملکردهای متفاوتی دارند و بهتر است به جایی که لامپ با رنگی خاص را نصب می کنید توجه کنید.

درک رتبه بندی لامپ:

همه لامپ های یکسان نیستند. آنها نه تنها در سبک ها و پایه های مختلفی دسته بندی میشوند بلکه در سطوح مختلف روشنایی و دمای رنگ نیز وجود دارند. با این حال ، انتخاب لامپ مناسب دشوار نیست.

لومن ها:

درخشندگی یک لامپ با درجه لومن آن مشخص می شود. هرچه لومن یک لامپ بیشتر باشد ، لامپ روشن تر است. و شاید عجیب باشد اما در این دسته بندی چیزی به نام نور خیلی زیاد وجود دارد.

مشکل اینجاست که روشنایی یک اتاق موضوعی کاملا نسبی است و اثربخشی یک لامپ به اندازه اتاق ، رنگ دیوارها ، قرارگیری نور و سایر عوامل بستگی دارد.

وات:

وات مقدار انرژی است که یک لامپ مصرف می کند. اگر لامپ های ال ای دی استفاده میکنید، باید به جای وات بیشتر نگران لومن ها باشید.

لامپ های رشته ای از انرژی بسیار بیشتری نسبت به لامپهای ال ای دی مدرن استفاده می کنند ، به این معنی که یک لامپ رشته ای ۶۰ وات نسبت به لامپ ال ای دی ۶۰W نور کمتری ساطع می کند. در عوض ، برای جایگزینی لامپ رشته ای ۶۰W ، شما به دنبال یک لامپ ال ای دی ۸W یا ۱۲W باشید تا تقریباً همان امتیاز لومن را بدست آورید.

دمای رنگ:

جدا از روشنایی ، باید رنگ لامپ ها را نیز در نظر بگیرید. این مشخصه به طور معمول توسط رتبه کلوین (معمولاً ۲۷۰۰ تا ۶،۵۰۰) مشخص می شود و همراه با نامی توصیفی ، مانند سفید ملایم یا نور روز عرضه میشود.

بررسی دمای رنگ لامپ ها:

سفید ملایم (۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین) گرم و زرد است ، دارای محدوده رنگی معمولی که از لامپ های رشته ای دریافت می کنید. این نور احساسی گرم و دنج می بخشد و اغلب برای اتاق های نشیمن ، تپه ها و اتاق های خواب مناسب است.

سفید گرم (۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کلوین) دارای رنگ زرد بیشتری است. این لامپ ها برای آشپزخانه ها و حمام ها مناسب ترین گزینه هستند.

سفید درخشان (۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلوین) بین رنگ های سفید و آبی و دارای احساس آرامش کمتر و انرژی بیشتری است، لامپ هایی با این محدوده رنگ برای فضاهای کاری (مانند دفتر خانه یا گاراژ) و آشپزخانه ها با وسایل کروم گزینه مناسبی هستند.

نور روز (۵۰۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ کلوین) دارای رنگ مایل به آبی است. این رنگ روشن کنتراست را برای رنگها به حداکثر می رساند و آن را برای کار ، خواندن یا استفاده از آرایش کردن ایده آل می کند.

با توجه به این نکات ، هنگام انتخاب لامپ یک اتاق ، به آنچه که معمولاً در آن فضا انجام می دهید فکر کنید و لامپ را به آن منظور خریداری کنید.

حواستان به حرارت نور اتاقتان باشد:

درجه حرارت رنگ نور یکی از دلایلی است که استفاده از لامپهای هوشمند قانع کننده است. به جای خرید لامپ مخصوص یک اتاق یا فعالیتی خاص ، می توانید رنگ چراغ های موجود در محیط را تغییر دهید.

به عنوان مثال ، اگر ترجیح می دهید هنگام کتاب خواندن از لامپ دارای نور روشنایی روز استفاده کنید در صورتی که نمیخواهید نور گرم ملایم مواقع معمول را فدای آن کنید، می توانید از لامپ هوشمند استفاده کنید و هر موقع که خواستید نوع نور را تغییر دهید.