میدانیم که حفاظت از محیط زیست موضوعی است که همه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند و مطمینا اکثر ما با فرآیندهای سازگار با محیط زیست مانند بازیافت به منظور کاهش ضایعات تولید شده وبه دنبال آن کاهش ردپای کربن آگاهی داریم. با این حال ، بسیاری از مردم از فن آوری های نو و در حال توسعه ای که در مسیر حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار کربن به ما کمک میکنند، اطلاع ندارند. نمونه خوب آن ال ای دی است که جایگزین کردن آن با نمونه های سنتی مزایای زیست محیطی بسیاری را در بر دارد.

بهره وری بهینه انرژی:

چراغ های ال ای دی نسبت به نورپردازی سنتی اعم از چراغ های فلورسنت و رشته ای تا ۸۰٪ کارآمدتر هستند. ۹۵٪ انرژی آن ها به نور تبدیل شده و تنها ۵٪ آن به عنوان گرما هدر می رود. حال این تقسیم نور و گرما را با چراغ های فلورسنت مقایسه کنید که ۹۵٪ انرژی را به گرما و تنها ۵٪ آن را به نور تبدیل می کند و در عین حال این چراغ ها نسبت به نورپردازی سنتی مصرف برق کمتری دارند. یک لامپ فلورسنت ۸۴ واتی معمولی می تواند با یک ال ای دی ۳۶ واتی جایگزین شود تا همان میزان نور را انتشار دهد. مصرف کمتر انرژی باعث کاهش تقاضای نیروگاه ها و به دنبال آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

ال ای دی دوست دار محیط زیست
عدم وجود عناصر سمی:

این چراغ های دوست دار محیط زیست هیچ عنصر سمی ای برای آسیب رساندن به طبیعت در فرآیند بازیافت یا دفع ندارند. در حال حاضر بیشتر دفاتر و منازل از چراغهای فلورسنت نواری استفاده می کنند که حاوی مواد شیمیایی مضر مانند جیوه هستند و باعث آلوده شدن محیط به هنگام دفع زباله میشوند. از دیگر مشکلات چراغ های سنتی لزوم دفع از طریق شرکت های رسمی حمل کننده زباله است ، بنابراین مهاجرت از لامپ های سنتی به ال ای دی از زمان ، انرژی و سرمایه ای که برای دفع امن هدر میرود جلوگیری کرده و همچنین به محافظت از محیط زیست در برابر زباله های سمی کمک می کند.

چراغ های کمتر، نور یکسان:

ال ای دی ها از کیفیت بهتری در توزیع نور برخوردارند و برخلاف سایر چراغ ها که با انتشار نور در همه جهات ، به خصوص جهاتی که نور لازم نیست (مانند سقف) ، انرژی خود را هدر می دهند ،  نور را در یک جهت  پخش می کنند.این بدان معنی است که برای دستیابی به روشنایی ساتع شده به وسیله لامپ های فلورسنت تعداد کمتری ال ای دی نیاز دارید. چراغ های کمتر باعث کاهش مصرف انرژی شده و این موارد همه و همه به سلامت محیط زیست کمک میکنند.

طول عمر:

طول عمر بیشتر به معنای کاهش انتشار کربن است. چراغ های ال ای دی تا شش برابر بیشتر از سایرچراغ ها عمر می کنند و نیاز به تعویض مکرر ندارند. این امر باعث استفاده از چراغ های کمتر شده و مسلما به دنبال آن منابع کمتری برای فرآیندهای تولید ، بسته بندی و حمل و نقل مورد نیاز است.