ال ای دی کلاهی که عبارت انگلیسی آن ( Straw hat LED ) می باشد به معنی کلاه حصیری است و از آنجایی که LED کلاهی شباهت زیادی به این انواع کلاه دارد نام آن را ال ای دی کلاهی گذاشته اند.

در مورد ال ای دی اوال ( Oval ) به دلیل اینکه به شکل بیضی می باشد به این اسم نام گذاری شده است. کلمه ( Oval ) در انگلیسی به معنی بیضی است.

تفاوت این دو محصول از نظر فنی چیست؟

ال ای دی کلاهی و ال ای دی اوال هر دو از ولتاژهای یکسان برای رنگ های مختلف استفاده می کنند و از نظر جریان کشی هم کاملا برابر می باشند. یعنی برای رنگ قرمز هر دو از ولتاژ ۲ ولت و جریان ۲۰ میلی آمپر استفاده میکنند. اما از نظر پرتاب نور و زاویه تابش نور کاملا متفاوت هستند که همین موضوع باعث تفاوت عمده این دو محصول می باشد.

ال ای دی کلاهی معمولا از لنز شفاف (Clear) ساخته شده و زاویه بسته تری نسبت به ال ای دی اوال دارد که این مطلب باعث می شود تا از نظر پرتاب نور شدت بیشتری داشته باشد و نوری براق به ما بدهد.

ال ای دی اوال معمولا از لنز مات (Diffused ) ساخته شده و زاویه باز تری نسبت به ال ای دی کلاهی دارد که این ویژگی باعث می شود تا تابلو هایی که با این نوع ال ای دی ساخته می شوند از زاویه های کنار هم دیده شوند که این مطلب بیشتر برای نور مستقیم آفتاب صدق می کند.

ال ای دی اوال نور ملایم تر و اصطلاحا نرم تری نسبت به ال ای دی کلاهی به شما می دهد.