در حال حاضر حجم عظیمی از تحقیقات در زمینه باتری ها در حال انجام است.و گرچه به نظر می رسد تحول بعدی در زمینه باتری ها خیلی نزدیک باشد ، اما ما هنوز تا حد زیادی به باتری های لیتیوم یونی به عنوان یک مؤلفه اصلی در زنجیره ارزش باتری اعتماد می کنیم.حال میخواهیم بدانیم که باتری های EV در زنجیره ارزش باتری چه نقشی دارند.

در میان بسیاری از پروژه های تحقیق و توسعه، که به واسطه پیشرفت های الکتروموتور در حال انجام هستند ، معدودی از آنها برجسته ترند.تیم های تحقیقاتی دانشگاه بدنبال جایگزینی لیتیوم یون با باتری های لیتیم-گوگرد هستند زیرا آن ها پایدارترند، سریعتر شارژ می شوند،آندهای لیتیوم حالت جامد ایمن ترند و دوام بیشتری دارند.باتری های محکم ساخته شده از سیلیکون متخلخل با ظرفیت ذخیره سازی محدود ، باتری های آلی مبتنی بر کربن ، مواد جدید و کاتد آهن تری فلوئورید می توانند ذخیره انرژی در باتری های لیتیوم یون سنتی را بهبود بخشند.

اکنون با توجه به افزایش نیاز به استفاده از وسایل نقلیه برقی باید، زمان شارژ ، ایمنی ، دوام و ظرفیت در در زنجیره ارزش باتری نظر گرفته شود.

فاکتورهای طراحی باتری های EV:

زمان شارژ شدن ممکن است برای یک تلفن هوشمند چندان مهم نباشد ، اما برای EV بسیار مهم است و یکی از موانع عمده در مورد استقبال و پذیرش گسترده آنها است. مهندسان طراحی در مقابل یک چالش پیچیده ایستاده اند: آنها باید دریابند که چگونه باتری هایی پایدار را در جهان تولید کنند که تولید کنندگان به طور مداوم برای بهبود باتری رقابت می کنند.

به خصوص برای EV ، مهندسین باید باتری های متراکم از انرژی تولید کنند ، به این معنی که آنها باید در حین حال که از ظرفیت کمتری برخوردارند وزن کمی داشته باشند. همچنین باتری های EV باید در دمای بالا و پایین عملکرد خوبی داشته باشند و به اندازه کافی بادوام باشند تا بتوانند از نظر طول عمر و هزینه با موتور احتراق داخلی وسایل نقلیه مطابقت داشته باشند.

برچسب قیمت متغیر مؤلفه های باتری:

به طور کلی ، این کار آسانی نیست: از یک طرف ، بازار بسیار بی ثبات و رقابتی است  و از سوی دیگر ، امروزه یک تغییر بی سابقه فناوری در سیستم های حمل و نقل در حال رخ دادن است که به برداشتن قدم های لازم در این زمینه دارد. هنگامی که یک مهندس شروع به کاوش در مورد طراحی باتری EV می کند ، باید سلول باتری ، ماژول باتری و بسته باتری را بررسی کند.

۱.سلول نیاز به انتخاب دقیق مواد در ساخت کاتد ، آند ، جداکننده و الکترولیت دارد.

۲. نحوه تشکیل ماژول از سلولهای باتری ثابت ، روی مقاومت باتری در برابر عوامل تنش زای محیطی ، مانند گرما ، شوک یا لرزش تأثیر می گذارد.

۳. سرانجام ،سیستم مدیریت باتری موجود در باتری ، عملکرد باتری و به نوبه خود عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد.

سرانجام سیستم مدیریت باتری موجود در باتری ، عملکرد باتری و به نوبه خود عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد. مدیریت حرارت یک مسئله مهم است. به نقل از گزارش مک کینزی در سال ۲۰۱۷، سیستم های مدیریت دمایی از نظر خنک کردنِ غیرفعالانه و فعالانه باتری تفاوت دارند، از جمله باتری های تکی و ترکیبی با خروجی یا مدارِ AC، و بینِ سه نوع گرمایشِ باتری: یک مورد غیرقابل استفاده ، گرمای الکترونیکی موتور و برق یا AC و گرمای مقاومت اختصاصی موجود در باتری را از بین می برد. تمدید عمر باتری های Li-ion ممکن است ، اما این بیشتر کار کاربر است ، که حداقل باید از شارژ با ظرفیت کامل در دماهای بالا خودداری کند.

رعایت پایداری در مراحل اولیه تولید:

طبق معیار های اتحادیه اروپا ، پایداری در تمام مراحل طراحی باید به عنوان یک هدف در نظر گرفته شود و به آن از ابتدایی ترین مراحل تولید توجه داشت:

  • تهیه مواد خام و پالایش‌ شده‌ای ازجمله کوبالت، گرافیت، سیلیکون و لیتیوم.
  • ساخت اجزای سلولی
  • تولید سلول از نظر وضعیت فعلی و پیش بینی رشد بازار
  • تولید بسته های باتری
  • ساخت EV

این مجموعه زنجیره ای طولانی از بخش های مختلف و بسیاری از موانع است.