الکترونیک قابل حمل زندگی ما را شکل داده است. از تلفن های همراه گرفته تا واحدهای GPS در اتومبیل ها، وسایل الکترونیکی در فعالیت های روزانه جا پای خود را محکم کرده اند. ما از آن ها انتظار داریم که ضمن حفظ عمر باتری و عملکرد نسبتاً سریع در هر شرایطی به کارکرد خود ادامه دهند.همه ی اینها به لطف PCB هایی که فیبر الکترونیک قابل حمل ما را تشکیل می دهند ، انجام می شود.

خرید بردهای مدار چاپی مناسب (PCB) برای ساخت محصولات الکترونیکی قابل حمل با ماندگاری مناسب که مصرف کنندگان تا مدتها از آن ها راضی باشند، ضروری است. در اینجا میخواهیم درباره لوازم الکترونیکی مختلفی که از PCB استفاده می کنند و همچنین سبک های مناسب برای خرید بیشتر بیاموزیم.

چه نوع وسایل الکترونیکی از PCB استفاده می کنند؟

وسایلی که هر روز از آن ها استفاده می کنید از PCB استفاده می کند. به تلفن هوشمند ، تبلت ، رایانه و سایر وسایل خود فکر کنید. همه آن ها به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد های بسیاری را در یک فضای کوچک ایجاد کنند. PCB این کار را ضمن حفظ سبکی و کم وزنی به انجام میرساند. لوازم الکترونیکی قابل حمل ، چیزی بیش از تلفن شماست. ساعت زنگ دار و رادیو ، یا اسپیکر بلوتوثی که با خود به هر مهمانی میبرید، تصور کنید. همه آن ها از PCB استفاده می کنند.

PCB Rigid-Flex چیست؟

PCB های مختلفی وجود دارند ، اما دو گزینه برای دستگاه های قابل حمل بسیار عالی است. اولین آن PCB های انعطاف پذیر-سفت و سخت (PCB Rigid-Flex)است که مزایای تکنولوژی PCB انعطاف پذیر و سفت و سخت را همزمان به شما می بخشد. آن ها از محصولات قابل انعطاف، چه در طی مراحل ساخت و چه در نصب نهایی پشتیبانی می کنند.

PCB Rigid-Flex

در حالی که بردهای انعطاف پذیر به تنهایی قادر به تحمل فرسودگی روزمره کاربرد های سخت صنعت الکترونیک قابل حمل نیستند ، PCB های سفت و سخت-انعطاف پذیر(PCB Rigid-Flex)لایه های انعطاف پذیری بین لایه های سفت و سخت دارند تا دوام خود را افزایش دهند. آن ها می توانند با استفاده از انواع مختلفی از مواد خاص برای کاربرد های منحصر به فرد شما ایجاد شوند تا آن ها را برای بسیاری از موقعیت های خاص صنعتی ایده آل کنید.

افراد شرکت Millennium Circuits می دانند که ایجاد این بردها چالش برانگیز است ، اما ما توانسته ایم این طرح ها را با موفقیت توسعه دهیم تا از انطباق و قابلیت اطمینان آن ها، اطمینان حاصل شود. این PCB ها در یک محیط سه بعدی مهندسی شده اند تا به شکلی که برای شما مناسب تر است ، عمل کنند. طراحی انعطاف پذیر بدان معنی است که درصورتی که می خواهید فضا را کاهش و دوام را افزایش دهید این گزینه عالی است. این موضوع باعث می شود PCB Rigid-Flex ها برای لوازم الکترونیکی قابل حمل کوچک که نیاز به فضای اضافی دارند بدون اینکه عملکردی را قربانی کنند، مناسب باشند.

PCB HDI چیست؟

علاوه بر PCB های سفت و سخت-انعطاف پذیر ، PCB های HDI گزینه دیگری برای لوازم الکترونیکی قابل حمل هستند. HDI ها برد های به هم پیوست ی تراکم بالا ،به یک بخش فزاینده مهم در صنعت الکترونیک تبدیل شده اند. آن ها عملکرد بهتری در فضای کم و تراکم مدار بالاتر در واحد، نسبت به سایر PCB ها دارند. همچنین آن ها میتوانند ویژگی های متعددی داشته باشند.

استفاده از یک PCI HDI مزایای زیادی دارد. این مزایا با اندازه و وزن کمتر آن شروع می شود. از آنجا که وسایل الکترونیکی ما به طور مداوم در حال کوچک شدن هستند ، به احتمال زیاد آن ها شامل بردهای HDI هستند. این بردها عملکرد زیادی را در یک فضای کوچک جای میدهند و به لطف فاصله کمتر بین قطعات ، عملکرد الکتریکی را بهبود بخشیده اند. PCB های HDI مقرون به صرفه نیز هستند. آن ها به لطف اندازه کوچک خود به مواد اولیه زیادی احتیاج ندارند ، و اغلب آن ها زمان تولید کمتری دارند زیرا مواد و لایه های زیادی در روند تولید دخیل نیستند.

کاربردهای این PCB ها در صنعت الکترونیک قابل حمل:

صنعت الکترونیک قابل حمل برای نوآوری به PCB متکی است. قبل از معرفی فناوری HDI ،محصولات الکترونیکی ، به ویژه رایانه ها می توانستند فضای تمام اتاق ما را به خود اختصاص دهند. اکنون ، حتی ساعت هوشمند شما از یک برد HDI بهره می برد. PCB های HDI همچنین در لپ تاپ ها ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، پوشیدنی ها ، دوربین های دیجیتال و دستگاه های GPS وجود دارند. با پیشرفت فناوری ، آن ها همچنین بخشی از دستگاه های IoT(اینترنت اشیا) مانند ترموستات هوشمند ، یخچال های هوشمند و موارد دیگر نیز هستند.

PCB در صنعت الکترونیک قابل حمل با ویژگی های پیچیده ای ساخته می شود تا با تقاضای روز افزون این صنعت همگام شود. از آنجا که لوازم الکترونیکی قابل حمل به طور فزاینده ای کوچکتر ، باریک تر و سبک تر و با دوام تر ساخته میشوند ، برد های مورد استفاده در داخل آن ها نیز برای استفاده در این کاربرد ها باید بهینه سازی شوند.شرکت Millennium Circuits،PCB هایی را ارائه میدهند که برای این کاربرد ها مناسب و مقرون به صرفه هستند.

آینده الکترونیک قابل حمل:

آینده الکترونیک های قابل حمل با PCB های کاربردی و قابل اعتماد روشن است. اطمینان حاصل کنید که بهترین برد ممکن را برای پایدار نگه داشتن لوازم الکترونیکی خود انتخاب کنید.