امروزه، اکثر وسایل الکترونیکی باید ولتاژ DC را از ۳ تا ۱۲ ولت برای کارکردشان تامین کنند. یک آداپتور یک دستگاه است که برای تبدیل ولتاژ AC بالا به ولتاژ DC پایین استفاده می شود. آداپتورها به شکل های مختلف،اندازه و پیکربندی ، بسته به نوع ، استفاده می شوند.

آداپتور سوئیچینگ

آداپتور های سوئیچینگ معمولا در واقع یک برد الکترونیکی هستند که در درون یک محفظه پلاستیکی عایق سیاه رنگ جای گرفته اند. این دسته از آداپتورها در استفاده های خانگی کاربردی هستند چون دارای ایمینی بالایی هستند. این دسته معمولا در این دسته از منابع تغذیه رومیزی یا بین راهی یا آداپتورهای دیواری عرضه می شوند. اما آداپتورهای دیگری نیز داریم.

آداپتور ترانسی

ترانس ها و منبع تغذیه های ترانسی نیز از انواع پر کاربرد منبع تغذیه هستند. این نوع برعکس سوئیچینگ ها دارای اندازه و وزن بالاتری هستند.

البته باید درنظر داشت که معمولا آداپتورهای ترانسی دارای شدت جریان دقیق تر اما ولتاژ نادقیق تری در برابر مدل های سوئیچینگ هستند.

پاور صنعتی

آداپتورهای صنعتی معمولا دارای روکش و محافظ شبکه ای فلزی هستند و شدت جریان های بالاتری را به کاربر ارائه می دهند. این دسته از منابع تغذیه دارای خروجی سوئیچینگ هستند و معمولا شدت جریان های بالاتری را نسبت به آداپتورهای خانگی و غیر صنعتی ارائه می دهند.

خروجی و ورودی برق آن ها معمولا به صورت ترمینال و فیش های ترمینالی است و خبری از فیش و .. دوشاخه نیست. همچنین در شدت جریان های بالا معمولا این دستگاه ها دارای فن خنک کننده هوشمند هستند.

برای مشاهده انواع منبع تغذیه کلیک کنید.