چراغ های ال ای دی نواری از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند زیرا گزینه ای کم هزینه برای نورپردازی فضای شما هستند. آنها بسیار متنوع ، سبک وزن و انعطاف پذیر بوده و نصب آسانی دارند. به همین دلیل امروزه همه به دنبال ایده های نورپردازی ال ای دی هستند.

در بین تمام محصولات نورپردازی ال ای دی، ریسه های ال ای دی به طور قطع محبوب ترین هستند. ما می توانیم از آن ها برای نورپردازی نیمکت ، کامیون ، دکوراسیون اتاق و … استفاده کنیم!

در اینجا ما به چند ایده نوار ال ای دی اشاره کرده ایم که می توانید با استفاده از ریسه ال ای دی نواری اجرا کنید.

۱. نورپردازی دیواری با ال ای دی نواری:

آیا به دنبال ایده های نورپردازی ال ای دی برای خانه خود هستید؟ نورپردازی دیواری برای شما بهترین است!

در حقیقت ، دیوارها معمول ترین منطقه برای جایگذاری نوار های ال ای دی هستند.روش های مختلفی برای نور پردازی دیوار ها به وسیله ی ال ای دی ها وجود دارند. با این حال ، همه این روش ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:

نورپردازی شکاف دیوار:

در نورپردازی شکاف دیوار، چراغ های ال ای دی نواری در قسمت تو خالی دیوار قرار می گیرند. این نوع نورپردازی برای ایجاد عمق و ایجاد یک فضای دلپذیر بسیار عالی است. از نورپردازی شکاف دیوار می توان در خانه ها ، دفاتر و حتی فضاهای تجاری استفاده کرد زیرا جلوه ای مدرن تر به فضای شما می بخشد.

نورپردازی سطح دیوار:

زمانی که به فضای روشن فاقد فیلتر نیازمندید می توانید نوارهای چراغ ال ای دی را روی سطح دیوار چسبانده یا سوار کنید. به این نوع، نورپردازی دیواری یا نورپردازی سطح میگویند که برای چنین شرایطی بهترین گزینه است.

نورپردازی دیواری تزئینی:

در آخر اینکه می توانید از نوارهای ال ای دی برای روشنایی دیواری تزئینی نیز استفاده کنید. می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و از نوارهای ال ای دی آر جی بی (RGB) و ال ای دی آر جی بی دبلیو (RGBW) برای خلق آثار هنری روی دیوارهای خود استفاده کنید.چراغ های ال ای دی نواری برای نورپردازی های تزئینی گزینه مناسبی هستند زیرا می توانید به راحتی آن ها را در مواقع نیاز مثل مهمانی ها، نصب کرده و در سایر مواقع پایین بیاورید. آن ها می توانند برای سالها مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

۲.نورپردازی پشت صفحه نمایش LCD با ال ای دی نواری:

اضافه کردن چراغ به پشت صفحه تلویزیون شما راهی عالی برای تغییر نمای تلویزیون و اتاق شماست. ریسه های ال ای دی نواری انعطاف پذیر و ایمن هستند، بنابراین می توانید بدون نگرانی در مورد آسیب یا تداخل ، آنها را به راحتی در قسمت پشتی تلویزیون خود نصب کنید. این روشی عالی برای ایجاد یک نورپردازی زیبااست، به خصوص وقتی تلویزیون شما خاموش است.

اضافه کردن نور به پشت صفحه نمایش تلویزیون ها یک فرآیند نسبتاً آسان است. شما می توانید انواع مختلفی از نوارهای ال ای دی رنگی و حتی قابل تغییر رنگ را انتخاب کنید.

۳.نورپردازی اتومبیل و کامیون با ال ای دی نواری:

با نصب چراغ های ال ای دی نواری در مکان های کلیدی داخل و خارج از ماشین ، سبک خود را به خودرو اضافه کنید. چراغ های ال ای دی نواری به راحتی توسط موتور خودرو قابل تغذیه هستند، نصب آنها آسان و استفاده از آنها ایمن است. به علاوه باعث می شوند خودروهای شما جذاب تر به نظر برسند. هنگامی که صحبت از تغییر نمای خودرو میشود میتوانید از خلاقیت خود استفاده کنید.

وقتی صحبت از نورپردازی خودرو می شود دستتان بسیار باز است. می توانید فضای داخلی اتومبیل خود را نورپردازی کنید.همچنین می توانید رنگ هایی را انتخاب کنید که زیبایی کلی ماشین شما را تکمیل کند یا آن را ساده و کلاسیک نگه دارید و با نور سفید پیش بروید. همین کارها را می توانید با چراغ های ال ای دی نواری برای کامیون ها نیزانجام دهید.

۴.نورپردازی کریسمس با ال ای دی نواری:

چراغ های ال ای دی تزئینی بهترین گزینه برای جشنواره ها هستند. تعطیلات کریسمس زمان شگفت انگیزی از سال است. در همه جا تزئینات جالبی به چشم میخورد و حال و هوای کریسمسی وجود دارد. همچنین این تزئینات بخش مهمی از فرهنگ مردم در کریسمس است. از درخت کریسمس گرفته تا دودکش ها، همه را به زیبایی روشنایی میبخشند و شهر را چراغانی میکنند. چراغ های ال ای دی نواری روشی عالی برای ایجاد تزئینات شگفت انگیز کریسمس هستند زیرا استفاده از آنها بسیار آسان است و می توان تا سالها از آن ها استفاده کرد.

تزئینات کریسمس بسیاری وجود دارند که می توانند با چراغ های ال ای دی نواری اجرا شوند. البته، درخت کریسمس جذابیت اصلی مربوط به تزئینات کریسمس است.چراغ های کریسمس بر روی درخت کریسمس، سقف ها و در ها، جلوه ی زیبایی را ایجاد میکنند که موجبات شادی افراد را فراهم می آورد.

۵.نورپردازی و طراحی صحنه با ال ای دی نواری:

نورپردازی صحنه بخش مهمی از هر رویدادی است و نقش مهمی در موفقیت آن اجرا دارد. چه یک رویداد رسمی باشد، چه تئاتر و چه یک کنسرت. ریسه های ال ای دی نواری راهی بسیار عالی برای نورپردازی استیج ها هستند زیرا در عین حال که همه کاره و انعطاف پذریند، می توانند ساعت ها بدون مصرف انرژی زیادی کار کنند. انعطاف پذیری آن ها باعث میشود به جاهایی راه پیدا کنند که منبع نور سنتی نتوانسته نقش خود را ایفا کند.

وقتی نوبت به نورپردازی استیج میرسد می توانید از نوارهای ال ای دی به طرق مختلفی استفاده کنید. می توانید از لامپ های ال ای دی پراکنده برای نورپردازی پشتی و تریبون ها استفاده کنید. از ال ای دی های RGB و نئونی می توان برای برجسته کردن مناطق کلیدی استیج و همچنین از چراغ های روشنایی تک رنگ میتوان برای نورپردازی پشتیبان نور افکن ها استفاده کرد.