در کریسمس و سال نو بهترین روش نورپردازی ، ال ای دی است. که به روشی مقرون به صرفه و موثر، نورپردازی ایى با کیفیت بالا ارائه میکند.

در کشورهایی که از گاه‌شمار (تقویم) میلادی استفاده میکنند، سال نو معمولاً در اول ژانویه برگزار میگردد. راسته ماه‌ها در گاه‌شمار رومی، از زمان پادشاه نوما پومپیلیوس در حدود سال ۷۰۰ پیش از میلاد، از ژانویه تا دسامبر میباشد. در حال حاضر، جشن گرفتن سال نو یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی میباشد.

در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نو در بسیاری از کشورهای جهان، عموماً قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نو برگزار میشود.

در فرهنگ جدید غرب این روز با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار میشود که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند.

در نیویورک در کنار میدان تایمز جشن روی یک توپ کریستالی بزرگ متمرکز میشود که یک دقیقه تا شروع سال جدید را ثانیه‌شماری می‌کند.

از سال ۲۰۰۶ شهر نیویورک برای کاهش هزینه های برقی و افزایش طول عمر مفید لامپ ها، شروع به جایگزینی چراغ های ال ای دی کرد.

به دنبال آن در جشن ها و تعطیلات کریسمس نیز از چراغ های ال ای دی برای اعدادی که نشانگر سال تقویم قدیمی و جدید در طول مراسم است ، استفاده شد. جالب است بدانید که آخرین باری که در کریسمس از لامپ های هالوژن برای اعداد استفاده شد در سال ۲۰۰۹ بود. از سال ۲۰۱۰ کل نمایش با استفاده از  ال ای دی جشن گرفته شده است.

نمایش نور کریسمس که شامل تقریبا ۱۰۰۰۰۰ چراغ ال ای دی است.

تقریبا ۳۴٫۵۰۰ ال ای دی  قرمز ، زرد ، سبز ، آبی ، بنفش ، و سفید خنک از درخت کریسمس آویزان است. در حالیکه ۶۵۰۰۰ مورد دیگر وظیفه برگذاری بقیه نمایش را برعهده دارند. ال ای دی ها ۹۰٪ از انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای استاندارد استفاده می کنند.

در جشن های موسوم به سال نو از لامپ های ۵ تا ۷ وات استفاده میشود.میتوان حساب کرد که تا چه اندازه در مصرف انرژی صرفه جویی شده است.

از دیگر مزایای این جایگزینی رنگ هاى خالص ترى است که ال ای دی ها به نمایش میگذارند.